الإثنين 6 مايو 2024 مـ 02:31 مـ 27 شوال 1445 هـ
موقع الصفوة
رئيس التحرير محمد رجبالمشرف العام رحاب غزالة

رواد السوشيال ميديا يهاجمون شيرين غالب: ”يا دكتورة مش وقت شو إعلامي”

شرين غالب
شرين غالب


هاجم رواد السوشيال الدكتورة شيرين غالب، نقيب أطباء القاهرة لضلوعها بتنفيذ أجندة تهدف إلى تفاقم أزمة كورونا وإجهاض جهود الدولة لإنقاذ حياة المواطنين من الكارثة العالمية القاتلة.

وقال عدد من رواد مواقع السوشيال ميديا، ما الذى دفع شيرين غالب لتنفيذ مخططات الإخوان الرامية لتحريض الأطباء على ترك العمل بالمستشفيات الحكومية والعمل بالمستشفيات الخاصة..سؤال حائر في أذهان المواطنين هل تمكنت الجماعة الإرهابية من إختراق نقابة الأطباء من خلال شيرين غالب.

وتابع رواد السوشيال ميديا :”يا دكتورة راجعي نفسك .. عمر الإخوان ما نفعت حد كانت نفعت نفسها .. وفي اول مطب هاتبيعك وتشوف غيرك ومش هايفضلك غير الحسرة .

واستطرد رواد السوشيال ميديا قائلين :” شيرين غالب مطلوب منها تعلن موقفها إيه مع الدولة ولا هاتنفذ مخطط الإخوان قائلين:” يا دكتورة مش وقت شو إعلامي بتاع انتخابان لسه بدري عليها.. إنتي كده هاتخلي الكلام يكتر عليكي هي نغمة الكلام بتاعتك ليه متوافقة بالمنظر ده مع كل الكذب اللي بيتقال على القنوات المأجورة بتاعت الإخوان وقطر وتركيا.

واختتم رواد السوشيال ميديا كلامهم قائلين :” هل شيرين غالب ترغب في مغازلة جماعة الإخوان من أجل انتخابات جاية ولا في سبب تاني غير معلن؟؟.غ